top of page
Sök
  • emelieidublin

RÃ¥djuren i Phoenix Park

Min favoritdel av Dublin är definitivt Phoenix Park. Det är en gigantisk park mitt i stan men det känns som att komma ut på landet, den är så extremt stor (Europas största innerstadspark, och jag tror faktiskt att den är större än central park i New York), det finns skogar, slott, stora gröna fält och natur och presidentens hus ligger någonstans i parken. Det finaste med Phoenix Park är nog rådjuren, de är tekniskt sett vilda men de är inte alls rädda för människor. Eftersom jag bor väldigt nära parken så har jag börjat gå hit nästan varje dag, det tog ett tag att vänja sig vid att se stora flockar med rådjur som lugnt står och betar bland alla människor och inte alls blir skrämda när man går nära dem, ganska stor skillnad från rådjuren i Stockholm.



5 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

Howth

bottom of page