top of page
Sök
  • emelieidublin

Första dagen på campus

Idag var första dagen på TU Dublin. Vi (jag och min flatmate Meghana) kom till Dublin i fredags och har spenderat helgen med att bekanta oss med området och att prova Irlands fikautbud (det är så mycket bättre än Sveriges!). Vädret har varit extremt dåligt med regn och blåst men vi fick snart veta att det berodde på stormen Eunice (som drabbat Irland och England hårt) så förhoppningsvis kommer det att bli finare väder snart.

Idag fick jag en introduktion av min handledare till labbet där jag ska göra mitt examensarbete, det är ca 20 andra studenter som gör sitt arbete i samma labb och vi har alla var sin bänk där vi får arbeta relativt självständigt, alla gör olika typer av projekt och några av de andra är också utbytesstudenter. Mitt campus heter Grangergorman, ett av flera TU Dublin campus i staden, och ligger promenadavstånd från vår lilla lägenhet i Smithfield. Efter introduktionen till labbet så bekantade jag mig med området och hittade bibliotek, fik och andra platser som är bra att plugga på. Dublin har många fina parker så jag ser fram emot varmare väder och att kunna sitta utomhus.

En fin överraskning när jag kom till campus var att man kunde se att Dublin är omgivet av en massa vackra berg, jag försökte ta en bild men min dåliga mobilkamera gör dem inte rättvisa, jag ser fram emot när stormen är över och jag kan utforska de olika vandringslederna.



14 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

Howth

bottom of page