top of page
Sök
  • emelieidublin

Första dagen i labbet

Uppdaterat: 27 feb. 2022

Den här veckan har varit ganska lugn, jag har mest suttit hemma och skrivit på den teoretiska delen av mitt examensarbete. Idag fick jag labba för första gången, en del av dagen var mest en introduktion till instrumentet jag kommer använda mig av i labbet (en mikrotom) som jag använt mycket förut men sen fick jag utföra en dissektion på en råtta, vilket jag aldrig gjort förut.

Dissektionen gick bättre än förväntat, jag har som sagt aldrig gjort något liknande tidigare och det var ganska sorgligt att se den döda labbråttan ligga där (jag är trots allt vegetarian) men också lärorikt och intressant ur ett anatomiskt perspektiv. Jag fick veta att råttorna använts för forskning som pågår på universitetet men att de behandlar dem väl, nu skulle råttorna avlivas och därför fick jag ta hand om deras organ till mitt arbete så att ingenting gick till spillo.

En fin grej i Dublin är all gatukonst, bilderna här är från Smithfield där jag bor men hela stan är full av konst.






4 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

Howth

bottom of page